Zastosowanie reklamy podprogowej

Reklama podprogowa wykorzystuje zjawisko percepcji podprogowej, zwanej też subliminalną. Zjawisko polega na oddziaływaniu na mózg dowolnej informacji bez jego świadomości ich spostrzeżenia. Przekaz podprogowy może dotyczyć zarówno bodźców wzrokowych jak i słuchowych, które trwają zbyt krótko, aby mogły zostać świadomie zarejestrowane. Mogą być także dodatkowo zamaskowane innymi bodźcami, przez co same stają się niezauważalne dla mózgu człowieka. Reklama podprogowa w teorii polegać ma na np. włączaniu do filmu pojedynczych klatek z inną treścią, np. z reklamą lub wgrywania jakiegoś innego, ukrytego przesłania do treści piosenek. Jednak liczne eksperymenty nie znalazły potwierdzenia na skuteczność zastosowania przekazu podprogowego. Mimo braku dowodów na jej skuteczność, reklama podprogowa została zakazana w wielu krajach, również w Polsce. W związku z tym techniki reklamowe oddziałujące na podświadomość są u nas w kraju zakazane. Zdaniem wielu badaczy przekaz podprogowy to jedynie mit, który nie ma zastosowania i nie sprawdza się w praktyce.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *