Zastosowanie marketingu internetowego

Marketing internetowy jest formą marketingu, która używa jako medium Internetu i wykorzystuje strony internetowe. Przykłady marketingu internetowego to różnorakie formy reklamy. Do najpopularniejszych możemy zaliczyć między innymi strony rezultatów wyszukiwarek internetowych, banery zamieszczane na stronach www, reklamy multimedialne a także reklamy serwisów społecznościowych, oraz ogłoszenia reklamowe w Internecie, czy też wysyłanie (nie zawsze chcianych) reklam za pomocą poczty internetowej (tzw. e-mail marketing). Do 1993 roku reklama w Internecie przyjmowała wyłącznie formę mailingu. Jeżeli mieliśmy do czynienia z otrzymywaniem reklam bez naszej zgody to mieliśmy do czynienia z tzw. spamem. W miarę rozwoju Internetu, spam stawał się coraz większym problemem, gdyż coraz większa liczba internatów odbiera niechcianą korespondencję. Jednak stworzenie przeglądarek internetowych, które posiadały możliwość wyświetlania grafik oraz ramek sprawiło, że reklama mogła przyjąć również formę graficzną, dzięki czemu reklamodawcy mogli dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Za reklamę uznaje się również ogłoszenia zamieszczane w Internecie a także aukcje na portalach aukcyjnych.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply