Nadawca, odbiorca i środek przekazu

W komunikacie, jakim jest reklama musi istnieć nadawca i odbiorca, to oczywiste. Przemysł reklamowy urósł w siłę i potęgę, gdyż pojawiła się ogromna ilość potencjalnych nadawców a przez nich dotarcie do ogromnej, niemal nieograniczone liczby potencjalnych klientów. Przemysł reklamowy to potęga, jego przychody to licząca się pozycja w dochodach państw. Jest taki, ponieważ współczesny rynek bez promocji nie istnieje. Wielka machina, jaką stworzyła potrzeba przebicia się do konsumenta składa się z wielu elementów – od agencji badań rynku poprzez agencje reklamowe, cały przemysł filmowy, firmy produkujące gadżety, drukarnie po roznosicieli ulotek. Ogrom nadawców (i pod względem zasięgu i ilości), siła mediów i ograniczona tylko ludzką populacją ludzką liczba odbiorców i cała rzesza pośredników tworzą nierozerwalnie złączoną ze sobą całość. To jest istotny kawałek współczesnego świata. Przy czym odbiorca nie jest już najczęściej bierny. Wręcz przeciwnie, jest świadomy praw rynku i aktywny. Zna swoje prawa i umie z nich korzystać.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *